Pubblicazioni

Compare, C., & Albanesi, C. (2022) Belief, Attitude, and Critical Understanding. A Systematic Review of Social Justice in Service-Learning Experiences. Journal of Community and Applied Social Psychology

Leggi dettagli

Guarino, A., Barbieri, I., Compare, C., Albanesi, C. (2022) Facilitating assets-based development in rural communities through service-learning, Community Development Journal.

Leggi dettagli

Compare, C., & Albanesi, C. (2022). Stand Together by Staying Apart: Extreme Online Service-Learning during the Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health, 19(5), 2749.

Leggi dettagli

Compare, C., Pieri, C. Albanesi C. (2022) Community–University Partnership in Service-Learning: Voicing the Community Side. Journal of Higher Education Outreach and Engagement. https://openjournals.libs.uga.edu/jheoe/index Volume 26, Number 2, p. 1,

Leggi dettagli

Zani B., Albanesi C., Cicognani E., ,Guarino A. & Tzankova I 2022). Mobilizing critical consciousness in educational contexts: A community psychology approach in C. Kagan, J. Akhurst, J. Alfaro, A. Zambrano, R. Lawthom and M. Richards (eds). Routledge International Handbook of Community Psychology: Facing Global Crises with Hope. Routledge.

Leggi dettagli

Cecconi A., Albanesi C. (a cura di ) (2022) Il service learning in ambito di prevenzione: Indagine su scuola, salute e comportamenti a rischio in adolescenti nel corso del primo anno di pandemia. Bologna: ISBN 9788854970755. DOI 10.6092/unibo/amsacta/6832.

Leggi dettagli

Zani B., Albanesi C. (2020) Service Learning e università: la reciprocità, una via per la terza missione in L. Orlandini, S.Chipa, C. Giunti (a cura di) Il Service Learning per l’innovazione scolastica. Carocci

Leggi dettagli

Guarino, A., Albanesi, C., Zani, B., & Compare, C. (2019). Quality of participation in Service-Learning projects. Psicologia di Comunità DOI: 10.3280/PSC2019-001007

Leggi dettagli

Zani, B., Guarino, A. (2019). Promoting civic engagement through service learning at the University of Bologna in Aramburuzabala, P., McIlrath, H., & Opazo, H. (2019). Embedding Service-Learning in European Higher Education. London, UK: Routledge.

Leggi dettagli

Rohani Moaied, M., Zani, B. & Albanesi, C. (2019). Valutare il Service Learning e il Community Engagement: risultati di un approccio multimetodo alla valutazione in Albanesi, C., Boniforti, D., & Novara, C. (2019). Comunità imperfette: dalle dinamiche disgregative al decision making comunitario. Bologna: Alma Mater Studiorum - Università di Bologna http://doi.org/10.6092/unibo/amsacta/6104

Leggi dettagli