Pubblicazioni

Compare, C., & Albanesi, C. (2023). Exploring the Effects of Semester-Long Service-Learning: A Study on Psychosocial Variables and Quality of Participation Experiences. Journal of Experiential Education DOI: 10538259231221511.

Leggi dettagli

Albanesi, C., & Compare, C. (2023). Integrating Academic Learning: Promoting Civic Engagement, Responsibility, and Social Justice through Service-Learning. Form@re - Open Journal Per La Formazione in Rete

Leggi dettagli

Compare, C., & Albanesi, C. (2023) Belief, Attitude, and Critical Understanding. A Systematic Review of Social Justice in Service-Learning Experiences. Journal of Community and Applied Social Psychology

Leggi dettagli

Guarino, A., Barbieri, I., Compare, C., Albanesi, C. (2023) Facilitating assets-based development in rural communities through service-learning, Community Development Journal

Leggi dettagli

Compare, C., & Albanesi, C. (2022). Stand Together by Staying Apart: Extreme Online Service-Learning during the Pandemic. International Journal of Environmental Research and Public Health

Leggi dettagli

Compare, C., Pieri, C. Albanesi C. (2022) Community–University Partnership in Service-Learning: Voicing the Community Side. Journal of Higher Education Outreach and Engagement

Leggi dettagli

Guarino, A., Albanesi, C., Zani, B., & Compare, C. (2019). Quality of participation in Service-Learning projects. Psicologia di Comunità

Leggi dettagli

Zani B., Albanesi C., Cicognani E., ,Guarino A. & Tzankova I. (2022). Mobilizing critical consciousness in educational contexts: A community psychology approach in C. Kagan, J. Akhurst, J. Alfaro, A. Zambrano, R. Lawthom and M. Richards (eds). International Handbook of Community Psychology: Facing Global Crises with Hope. Routledge

Leggi dettagli

Cecconi A., Albanesi C. (a cura di ) (2022) Il service-learning in ambito di prevenzione: Indagine su scuola, salute e comportamenti a rischio in adolescenti nel corso del primo anno di pandemia

Leggi dettagli

Zani B., Albanesi C. (2020) Service-Learning e università: la reciprocità, una via per la terza missione in L. Orlandini, S.Chipa, C. Giunti (a cura di) Il Service-Learning per l’innovazione scolastica. Carocci

Leggi dettagli

Rohani Moaied, M., Zani, B. & Albanesi, C. (2019). Valutare il Service-Learning e il Community Engagement: risultati di un approccio multimetodo alla valutazione in Albanesi, C., Boniforti, D., & Novara, C. (2019). Comunità imperfette: dalle dinamiche disgregative al decision making comunitario

Leggi dettagli

Zani, B., Guarino, A. (2019). Promoting civic engagement through service learning at the University of Bologna in Aramburuzabala, P., McIlrath, H., & Opazo, H. (2019). Embedding Service-Learning in European Higher Education. London, UK: Routledge

Leggi dettagli