- Decembrotto, L., & Maffia, A. (2024). Riflessioni per una didattica della matematica in carcere inclusiva e accessibile. Nuova Secondaria, 41, 147–154.
- De Rocco, G., & Muratori, A. (2024). Didattica della matematica in carcere: Una riflessione sull'inclusione. In S. Pinnelli, A. Fiorucci, & C. Giaconi (Eds.), I linguaggi della pedagogia speciale. La prospettiva dei valori e dei contesti di vita (pp. 26–32). Lecce: Pensa MultiMedia.
- Mennuni, F., Maffia, A., Decembrotto, L., & Manzoni, V. (submitted). Not just threats and weaknesses: Seeking opportunities for the teaching/learning of mathematics in prison schools. In Proceedings of the 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, Italia.
- Regola, S., Decembrotto, L., Mennuni, F., & Manzoni, V. (submitted). Learning Math in Prison: Preliminary outputs of an Educational Design Research. In Proceedings of the 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, Italia.
- Manzoni, V., Regola, S., & Giberti, C. (submitted). How can the prison context change teachers’ perspectives and practices about mathematic assessment? In Proceedings of the 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, Italia.
- Pocalana, G., Regola, S., & Telloni, A. (submitted). Mathematics teachers’ identity in the prison context. In Proceedings of the 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, Italia.
- De Rocco, G., Giberti, C., & Telloni, A. (submitted). Gender differences in mathematics education in prison context. In Proceedings of the 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, Italia.
- De Rocco, G., Muratori, A., Regola, S., Manzoni, V., Mennuni, F., & Giberti, C. Insegnare la matematica in carcere: Sfide e opportunità dal progetto LeMP. In Asenova M. & D'Amore B. (Eds.), La Didattica della Matematica al servizio del Docente per un insegnamento efficace. (pp. 151–152). BONOMO EDITORE- Collana Scientifica.
Torna su