FUTURE DESIGN FOR KNOWLEDGE INNOVATION

• Data: 27 NOVEMBRE 2020  dalle 15:00 alle 18:00

• Luogo: online

• Tipo: DESIGN INNOVATION IN COLLECTIVE LEARNING SYSTEMS

Next November 27th 3-6 PM six amazing professionals talking about their experiences and practices in knowledge innovation will kick off the digital #roadshow of our International #Symposium FUTURE DESIGN FOR KNOWLEDGE INNOVATION!
Proud and pleased to moderate such an interesting debate about futures of #learning and #education together with Flaviano Celaschi and our Advanced Design Unit of Università di Bologna.
Is the learning dimension an individual capability or a systemic feature of the organization? How disintermediation between trainers and trainees is changing formats and contents of learning? How can design innovate current learning systems? How do the B2C dynamics influence learning processes? We’ll try to give an answer and navigate through the complexity of #broadcasting learning model with Franco AmicucciCarmelo Di BartoloCarlo GiardinettiMarson KorbiAnna LottersbergerCarlo Mazzone in an interactive debate to discover patterns shaping new ways of managing, transferring and regenerating knowledge within complex organizations and societies.

--

Il 27 novembre dalle 15:00 alle 18:00 sei professionisti nell’ambito dell’innovazione della conoscenza condivideranno le loro esperienze e pratiche sul tema dando il via al primo roadshow digitale del Simposio Internazionale FUTURE DESIGN FOR KNOWLEDGE INNOVATION promosso dall’Advanced Design Unit dell’Università di Bologna.

La dimensione di apprendimento è una capacità individuale o una caratteristica sistemica dell'organizzazione? Perchè la disintermediazione tra trainer e trainee sta cambiando i formati e i contenuti dell'apprendimento? In che modo il design può innovare gli attuali sistemi di apprendimento? In cosa le dinamiche B2C influenzano i processi di apprendimento?

Cercheremo di dare risposta a queste e altre domande e navigare la complessità del modello broadcasting learning con Franco AmicucciCarmelo Di BartoloCarlo GiardinettiMarson KorbiAnna LottersbergerCarlo Mazzone in un dibattito interattivo per scoprire i nuovi modelli di gestione, trasferimento e rigenerazione delle conoscenze all'interno di organizzazioni e società complesse.

1° roadshow