vai al contenuto della pagina vai al menu di navigazione

Publications

These are some of our main publications:

ORGANIZATIONAL CHANGE AND INNOVATION

Vaccarezza A., Zappalà, S. (2017) Developing and using a dashboard to monitor and lead change. In. Anderson, D. L. (Ed.) Cases and Exercises in Organization Development & Change (pp. 253 – 273), Second Edition, Sage (Isbn: 978-1-5063-44476-8)

Zappalà S. (2017) Smart working e fattori psico-sociali. In: M. Neri (Ed.), Smart working: una prospettiva critica, Bologna: TAO Digital Library, pp. 15 – 22. http://amsacta.cib.unibo.it ISBN:978-88-98626-12-0. (http://amsacta.unibo.it/5717/1/SmartWorking.pdf)

Zappalà S., Massei F. (2011) Fattori psicosociali e innovazione in un gruppo di piccole imprese, Psicologia Sociale, 6 (1), 51-70.

Zappalà S., Massei F., Casadei B. (2009) Creatività e innovazione, una ricerca nel territorio cesenate, Bologna: Albisani editore. 

Massei F., Zappalà S. (2009) Caratteristiche del lavoro e qualità della vita lavorativa: effetti sull’engagement e sulla propensione all’innovazione, Risorsa Uomo, vol. 15, 4, pp. 415-429.

Zappalà S., Gray C. (2006) Impact of e-Commerce on Consumers and Small Firms (eds.), London: Ashgate, (Isbn: 0-7546-4416-2)

 

TEAMS AND INTERFIRM NETWORKS

Donati, S., Zappalà, S., Gonzales-Romà, V. (2016). The influence of friendship and communication network density on individual innovative behaviors: a multilevel study. European Journal of Work and Organizational Psychology, 25(4), 583 – 596.

Donati, S., Zappalà, S., De Angelis, M. (2016) Fattori Organizzativi e Processi Psico-Sociali nei Team di Governo delle Collaborazioni Inter-Organizzative: Uno Studio Esplorativo. Giornale Italiano di Psicologia, 43(3), 583-605.

Zappalà S. (2014) Management of of interorganizational collaboration and shared services: a psycho-social analysis, in Cavallo, M. & Supino, E. (Eds.) Easy, e-service Essence, Proceedings of the International Conference, Provincia di Bologna, Bologna.

Donati S., Zappalà, S. (2013). Reti tra imprese: forme organizzative e gruppo di governo, Psicologia e lavoro, 43, 163, pp. 24 – 28 (Issn: 0048-5691)

 

INTERNATIONALIZATION AND ORGANIZATIONAL EFFICACY

Kravchenko, E. and Zappalà, S. (2017). Collective Organizational Efficacy and Collective Work Engagement in Internationalized Companies: The Moderating Role of Specific Collective Organizational Efficacy. Psicologia Sociale, 12 (1), 57 – 75.

Kravchenko, E., Zappalà S. (2014) Organizzazioni efficaci? Valutarne il funzionamento per sfidare meglio il mercato. Psicologia Contemporanea, n° 245 Settembre-Ottobre, pp. 68-73.

 

SERVICE CLIMATE, CONSUMPTION, CONSUMERS

Zappalà S., Martinez-Tur V., Mariani M.G. (2018) Service climate in organizations: Validating the Italian version of the service climate scale (ISCS). TPM, Vol. 25 (1), 1-16.

Mariani M.G., Biselli C., Zappalà S. (2017) Impulsive Consumption: Gender, Personality Traits and Emotions, Applied Psychology Bullettin (Bollettino Psicologia Applicata), vol. 65, 1, issue 278, pp. 3-13. 

Mariani M.G., Zappalà, S. (2014) PC Virus Attacks in Small Firms: Effects of Risk Perception and Information Technology Competence on Preventive Behaviours, TPM, Vol. 21 (1), 51 – 65.

Zappalà, S. (2013) Perspective taking in workplaces, Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, 19, 1-2, 55–70. ISSN (Online) 1733-3911, DOI: 10.2478/v10241-012-0007-5.

Zappalà S., Mariani M. (2009) Percezione del rischio e fiducia negli acquisti su Internet, in Olivero N., Russo V. (eds.), Psicologia dei consumi, Milano: McGraw-Hill, pg. 408 – 410.